Årsresumé Del 1

Resor / Permalink / 0
Året börjar lida mot sitt slut och som vanligt har jag inte förberett att direkt tänka ut vad jag har gjort varje månad så har tänkt att resumera mina resor nu istället. Har ju ändå varit utomlands totalt 1 månad och säkert borta från Stockholm en halv månad om inte mer.
 
Ska försöka köra de i ordning;
 
London:
 
Här var jag och mamma under påsklovet i 4 underbara dagar. Har alltid haft en liten dröm om att få besöka den fantastiska staden och nu fick jag göra det och den levde absolut upp till mina förväntningar. Älskade allt förutom hotellet. Frukosten var onödigt dyr för det man fick, det var brandalarm 4 gånger av 3 nätter och utsikten var åt fel håll. Annars än helt underbar resa och jag hoppas på att få besöka London igen till våren.

Leksand:
 
Leksand är staden jag åker till varje midsommar som tradition (tillsammans med alla andra svenskar). I år åkte jag dock bara precis över midsommar, annars brukar jag stanna kvar ett litet tag. Det var lika skönt som vanligt att få komma ut på landet och är nog inte ensam om att få älska Leksand för min lilla hund har aldrig varit så glad som han var när han fick springa på den stora tomten dag ut och dag in.

Italien:
 
Resan jag var mest taggad och nervös inför under detta år. Nämligen första resan utan någon vuxen alls. Jag och min kompis bokade den två veckor innan avresa och jag åkte hem från Leksand tidigare så sa hejdå till mamma redan där och sedan var det bara att sköta sig själv. Super rolig resa och allt gick ju såklart bra. Vi tog igen allt snack som vi missat under gymnasietiden och drack drinkar samtidigt som vi njöt av värmen.
 
Köping:
 
Spontan tripp till en kompis. Alltid roligt att träffa honom men det som var roligt med den här resan var ju att jag även fick kontakt med både nya och gamla människor! Träffade en tjej som jag senast träffade för 5 år sedan ungefär. Skumt vad världen är liten ibland. Sedan åkte vi även upp till dalarna under den här resan under en natt, vi besökte Säters mentalsjukhus. Tyvärr kunde man inte komma in nån stans men det var häftigt att se alla celler och dörrar till rummen där de bott.
 
Till top