2 år sen

Pappa / Permalink / 0
Idag är det två år sedan min pappa gick bort. Det är två år av saknad och tankar som snurrat. Enda skillnaden på idag och dagen för två år sedan är att idag spöregnar det och för två år sedan så var det skinande sol och stekhett. Jag kan än idag knappt förstå att han lämnat oss, att jag aldrig mer kommer få höra hans röst, eller få träffa honom. På en dag vändes mitt liv upp och ner och det är inte förens nu jag kunnat vända det rätt igen.
Jag mår så betydligt mycket bättre idag. Hade jag vetat hur det var att leva utan alkoholism i familjen hade jag gjort betydligt mer för att visa att jag inte tyckte det var ok. Men nu var det min vardag och tyvärr så måste jag säga att jag mår bättre nu än när pappa levde. Men självklart hade jag hellre valt att ha honom frisk och vid min sida i liv.
 
Nu vet jag ju också att han mår bättre. Han har det bra tillsammans med sina änglakompisar, tillsammans med hans idoler och min morfar, gammelmormor osv. Jag vet dessutom att vi kommer ses någon dag om ett x antal år. Då kommer vi kunna snacka skit precis som vi gjorde när du var här med mig.
Till top