Svaga punkter från barndomen

Bakom alkoholen / Permalink / 0
Självklart blir man drabbad av ett missbruk i familjen. Man är skadad som person och behöver bearbeta lång tid i livet. Jag fick min första hjälp som 14 åring tror jag om jag minns rätt, vilket var bra för mig men än idag känner jag att jag har sår ifrån barndomen. En sak kom upp här i veckan.
 
Och det är just när folk väljer alkohol före mig. Jag vet att jag tolkar väldigt mycket när det gäller det här också. Får lätt som jag vill i tankarna. Kan lätt vrida och vända på det till min "fördel". Men när folk hellre super än att umgås med mig är något jag kan ta riktigt illa upp vid just på grund av att pappa gjorde det i 15 år.
 
Tror det är vanligt att just det här såret finns hos alla maskrosbarn som vi kallas. Jag vet inte om jag kommer bli helt fulläckt från såret utan tror alltid det kommer finnas ett rivmärke från det tyvärr, vilket inte är konstigt. Jag blir ju dock tvungen att bearbeta det varje gång någon sätter mig i den sitsen. Och det händer ju rätt ofta eftersom jag är i festa-åldern. Har ett par år fram innan folk mognar och inser att alkohol inte är allt. Vänner betyder mer och speciellt äkta vänskap.
 
 
Till top