31a Oktober

Vardag / Permalink / 1
Imorgon går vi in i näst sista månaden för året. Vad stört att det redan är November! Inte bara det, även helgen då vi firar halloween och hedrar de döda. I år verkar det som att vi tyvärr inte kommer fira halloween i familjen, tanken var att ha det nästa helg istället men vi har för mycket att göra runt om så tiden räcker inte till.
 
Att hedra de döda är för mig en delad mening. Jag kan tycka att det är väldigt fint att tända ljus för de som lämnat oss och önska jag kunde göra det på alla gravar det ligger människor som står mig nära (tyvärr ligger de på andra platser i Sverige). Men samtidigt slår tanken mig att, ska jag hedra t ex min pappa som valde att gå bort? Ska jag gå och hedra det? Självklart kommer jag göra det, skulle kännas fel att gå och tända ljus alla andra dagar förutom allhelgona helgen. Men tanken slår mig alltid när jag går till hans grav. Dock så övervinner kärleken till honom och jag går ofta dit själv då jag känner ett lugn där och vet att det inte var hans mening att lämna mig.
 
 
 
#1 - - melinda:

så fint gjort <3

Till top