Julen är här!

Vardag / Permalink / 0
Äntligen! Som jag har längtat, väntat och velat att det ska bli jul. Älskar känslan av att gå och snoka på julklappar till folk, julpynta och ibland skickar jag till o med några julkort. Julen är absolut en favorit högtid tillsammans med midsommar. Midsommar vinner dock lite mer för att det är sommar då. Men nu tycker jag vi ska njuta av julen 2014.  Säger faktiskt att det är jul för att imorgon är det 1a december och idag är det 1a advent. Det är även 1,5 år sedan exakt som pappa gick bort men även hans namnsdag så grattis alla som heter Anders.
 
Tyvärr är ju inte julen allas favorit högtid och jag har inte heller alltid tyckt om den jätte mycket det är nu på senaste tiden som jag börjat gilla den extremt mycket. Det är för att alla andra år har pappa "förstört" den genom sin sjukdom och suttit och supit från morgon till kväll alla tre dagar som man firar jul. Det värsta är att jag är inte ensam om att få uppleva det. Jag är en av 400 000 som fått/får uppleva det så därför ska jag även i år fira trygg jul tillsammans med trygga barnen. Väldigt roligt!
Bild ifrån en av jularna, här är alltså en bild som man tror alla var glada på. Pappa ser väldigt glad ut, inte konstigt han var rå full. Det kan alltså se väldigt glatt ut men egentligen vara rena helvetet. Försök tänka på det om ni vet om er att ni har kompisar som lider av samma sak som jag gjorde.
Till top